Vis undermeny

Infosenter

Vi holder stengt 04.08 til 28.08. Det blir ikke sendt eller behandlet bestillinger i denne perioden. Alle bestillinger og mailer, blir behandlet fortløpende etter den 27.03

Her finner du informasjon om det meste i forbindelse med vår nettbutikk.
Om det mot formodning skulle det være noe du ikke finner svar på, ikke nøl med å kontakte oss

Handle produkter:
Er du ny privat kunde, kan du logge du inn her og velger (Privat kunde). Privat kunder kan også handle uten å logge inn!

Er du ny firma kunde, og ønsker å handle med faktura, kan du logg inn her og velger (Firma konto)

Reklamasjon

Hvis det er en feil på produktet, tar du først å sender en e-mail til ordre@globy.no

 
Husk å ta med følgende når du sender e-mailen:

  • Produktnummer
  • Produktnavn
  • Kvitering/faktura
  • Beskriv problemet/saken så nøyaktig som mulig
NB! Husk å lese manualen som følger med produktet nøye før du sender eller levere inn et produkt. Hvis det viser seg å være brukerfeil, får man en regning på kr.390,- 

Etter at du har sendt e-mailen, vil du snarest mulig få et svar på hva du skal gjøre.

Når du har fått svar på din reklamsjons mail, og får beskjed om å sende dette tilbake, må du huske å legge ved følgende i pakken:
  • Kvittering/faktura/Kontant nota (må legges ved sammen med varen for videre behandling)
  • Beskriv problemet/saken så nøyaktig som mulig
  • Merkes med saksnummer
  • Sendes til: GLOBY AS, Svaneveien 22, 4049 Hafrsfjord

Mangler eller feil på levering

Varer som mangler i forsendelsen

Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

Send en epost direkte til info@globy.no Denne e-posten må inneholde følgende informasjon:

  • Kundenummer
  • Ordrenummer
  • Varenummer på varen som mangler
Lageransvarlig vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.

Vare skadet under transport

Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så (sammen med skjema) til oss.
Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Globy da dette ikke er en mangel / reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport.

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist (rett til å heve kjøpet) fra den dagen du mottar varen. Dette gjelder ved uåpnet vare, ikke brukt og du må gi oss beskjed via vårt skjema heving av kjøp innen fristens utløp. Ved heving av kjøp er det forbruker som dekker fraktutgifter begge veier. Varen skal sendes tilbake i samme stand og - type innpakning. Forøvrig gjelder § 15 i Angrerettloven. Varer skal ikke sendes tilbake i oppkrav, dersom ikke dette er avtalt.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
 
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 296,-
 
Skjema for angrerett, finner du her!


Garanti:
Alle våre produkter, går under småelektronikk og har en reklamasjonstid på opp til 2 år til privat og 1 år til firma, så sant det ikke skyldes brukerfeil!